【黃兆輝博士專欄】無限期軟禁!

fish-fb_meitu_1

究竟信仰係可以令人更自由,定係面對更多束縛?

有日有位姊妹忽然好心急咁打電話俾我話:「博士,忙唔忙呀?知你以前都攞過奬學金同有啲義工經驗,我咁啱個仔17歲,想去海外交流,申請個義工交流團,但係覺得冇乜信心,可唔可以過兩招俾佢呀……」跟住下刪300字,關於點樣望子成龍,上大學又要有社會服務經驗等⋯⋯

我一口答應:「可以嘅,但係要佢自己搵我喎!」姊妹又好擔心咁話:「吓,唔知佢敢唔敢喎,雖然識咗你十幾年,我驚佢會驚喎!」

會面發生喺年輕人最鍾意溫書嘅地方,sorry,梗唔係自修室啦,而係好自由任坐吹水嘅星巴克!以為咁樣嘅環境氣氛,佢會輕鬆啲,點知呢位年輕人緊張到無倫,因為隔離枱嗰啲少女們。我一開始就問佢點解要申請做義工海外交流?做乜要幫人?年輕人面有尷尬咁樣好細聲答我:「想做義工,幫有需要幫嘅人……」當佢答左一大堆標準嘅答案時,我心諗,果然係考試機器,標準答案一字不漏背出嚟!點解要進行面試?就係要睇下你個人嘅態度!心態決定一切!

為咗幫佢進行深切嘅腦震盪急救,於是乎我唯有再挖探啲,追問佢嘅夢想未來想做咩工作,咁同申請去海外義工交流和每個禮拜返主日學有無關係啊?

「想做律師。」好。咁係咩律師?事務律師定係大律師啊?「想打官司上庭嗰啲。」

點解啊?「因為可以維護公義。」

咁,你會唔會代表啲強姦犯或者醉酒駕駛撞死咗人嘅被告去出庭辯護?「唔想喎,但我知肯做,可能收好多錢。但幫被告先係爭取公義喎!」原來我哋真係俾九流嘅電視劇荼毒得好緊要!下一代完全完全唔明公義、法治嘅意義。咁深嘅!起碼都睇下前排湯漢斯套《換諜者》點解要為間諜上訴。

用「二分法」去看事物,往往係可以令人易明白,但人生唔係非黑即白,究竟係幫美國隊長定係幫九頭蛇嘅壊人?無深層分析力嘅結果,令好多人陷入無限期嘅思想軟禁!同樣,好多基督徒將自己嘅生活都二分咗係教會和工作,響主日講屬靈、愛主、榮神益人,而由細到大主日學、青年區都唔教理財和唔敢掂搵錢概念,將有啲工作例如社工,醫生、護士啦,賦予大大嘅意義,但當畢業生投身做賣保險賣基金賣樓經紀嘅話,就只有自己屬靈腦交戰,最後俾「魔鬼」區域經理,老闆mode咗,主日要返工搵客,一不做二不休,返唔到聚會,索性頭也不回離教去了!而弟兄們做生意、講投資,就最好唔好響教會講啦,因為呢啲係事奉瑪門!唉,原來好多人信咗耶穌,並無獲得真正自由,反而思想上加咗更加多重重嘅枷鎖!唔能夠坦然面對人性對物質慾望、生活所需嘅壓力、同埋財富金錢嘅真正意義!

當義工亦非一定有意義,搵錢達人哪有罪,地上一切豈會在上主之上!

按着恩賜,盡情展翅上騰,不要再軟禁自己了。

(原文刊登在115期《天使心》月刊內)