【黃兆輝博士專欄】改變世界,為何不可?

humanitaire-1534x1302

連埋特朗普都可以當選美國總統,加上之前李斯特城攞英超冠軍和英國脫歐(Brexit),真係黑天鵝滿天飛,究竟係真正好難預測,抑或只係大家已經失去某啲能力呢?包括想像力和應變力!

由於自2008年金融海嘯後,美歐日及全球主要央行都推出QE放水,當年大家以為平錢可以托住個溶解中的金融市場兼推動經濟復甦。不過,8年過去,唔單止無推動經濟火車頭、提高就業率,反而因為長期零息,退休人士及平民百姓放錢入銀行無息收,而企業之間就利用平錢來大玩金融財技,上市公司不斷靠回購計劃來促使股價炒起,而毫無實質產業發展,加埋收購合併,裁去原有員工來節流,又話業積有改善嘞。

如是者在歐美大中企業不斷玩紙上富貴,股價創新高,高層及顧問在收購前後又大賺一筆,而大部分員工及普羅大眾卻無從分享,你話脫歐派和特朗普大打擺脫約制、推倒固有精英建制,政綱一味有咁大,吹咁大先,係咪大把市場啦!運動喎,奪權喎!反正成10年嚟,都咁半生不死,放手一搏啦!若果無從歷史中學習,不明白世界求變大趨勢,就梗係對今年立會結果又跌眼鏡啦。

政治上人人叫改變社會、改變規則,即使比過紅海、出埃及有更多未知數,仍大獲選票全勝!咁,各位你嘅生命呢?若果話:你來到呢個世界,生來就為榮耀,贏得勝利(born to win),你信嗎?人人本來是平等?還是,你相信不平等?好醜命生成?

請回想你兩歲入托兒所,入playgroup時你充滿活力、充滿好奇心,敢去嘗試接觸每樣事物和人!很多人對你耳邊説No No No,這叫學識規矩,五歲時你響房內和最愛嘅公仔跳舞,大笑大叫,滿身大汗,連衫都除哂,好開心。你嘅世界充滿樂趣!突然,房門砰一聲,大門一開,媽咪鬧你:「係咪傻咗!」你感覺你要收起你嘅美好世界!六歲那次倒瀉牛奶麥皮,爸爸鬧咗你成朝:「你好論盡,你隻手係咪無用㗎?你上小學死梗!」你以後好憎D滑嘟嘟嘅麥皮!好嬲你隻手無用,唔再信任佢。夜晚見到媽咪仲鬧緊,因為你搞到佢今朝遲到,呢個月第二次啦,令你感到自己真係……

其實上帝愛每個人,大家生來本可赢得榮耀,但是由細到大,父母、老師、朋友、考試制度,好多掛着「為你好」的人令多少人孩童年代起,每天受着打擊批評,磨蝕至挫敗而不知!

循規蹈矩、安份守己、量力而為……等形容詞,令不少人面對轉行、轉型、回應呼召等決擇時刻,用作退縮嘅代用詞!猶豫不決嘅人,既一面埋怨緊,但又唔敢離開做咗好耐嘅工作,雖然知到嚟緊收入越來越少,生意漸淡,或感到呼召嘅時候,但點解大部分人仍無任何行動,食老本、「睇下點先啦!?Part time 先啦」去回應呢一個不斷轉變嘅現實?對好多港人,什麼Uber、AirBnB係分享型經濟,好難明白,好難接受添,因為好似話違法喎!網絡福音,香港唔得嘅!

所以,唔奇怪香港進入一種茫然政治局面,呆滯不前嘅經濟局面,甚至連傳福音嘅運動,都不似是一個集中西文化100年,什麼紐倫港、一帶一路嘅核心城市地位!你相信我們及我們下一代可以改變中國、改變世界嗎?首先,不是由怪誕胡閙嘅誓詞玩起,一定係由心底深處對人、對家對國嘅情操出發,愛,可以改變世界,為何不可?

撰文:黃兆輝博士

(原文刊登在127期《天使心》月刊內)